۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲

جشنواره کومش از نویسندگان غیرحرفه‌ای حمایت می‌کند

جشنواره کومش از نویسندگان غیرحرفه‌ای حمایت می‌کند

دبیر جشنواره ادبی کومش از توجه ویژه به نویسندگان غیرحرفه‌ای خبر داد و افزود: یکی از اهداف جشنواره این است که از کارهایی حمایت کند که مربوط به افراد ناشناخته است و شانس کمتری برای انتشار اثر دارند.

اسماعیل همتی، دبیر جایزه ادبی کومش در گفتگو با خبرنگار مهر از توجه ویژه به غیرحرفه‌ای‌ها خبر داد و گفت: تاکنون 524 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده؛ یک چهارم این آثار مربوط به نویسندگان کودک و نوجوان و بخش قابل توجهی از آن نوشته علاقه‌مندان به داستان‌نویسی و افراد غیرحرفه‌ای است.

او یکی از اهداف جایزه ادبی کومش را توجه به نویسندگان غیرحرفه‌ای و انتشار آثار آنها دانست و افزود: قرار است آثار برگزیده منتشر شوند و یکی از اهداف جشنواره این است که از کارهایی حمایت کند که مربوط به افراد غیرحرفه‌ای و ناشناخته هستند و شانس کمتری برای انتشار دارند، اما در عین حال، کارهای خوب و درخشانی هستند. قرار است سال 93، داستان‌های برگزیده با اجازه نویسندگانشان و رعایت کپی‌رایت منتشر شود.

همتی با اشاره به این‌که جشنواره کومش، یک جشنواره ملی است، گفت: نویسندگان کودک و نوجوان، علاقه‌مندان به نویسندگی از جمله پدر و مادرها و مربیان مهد کودک‌ها و مدارس و مهم‌تر از همه خود بچه‌ها در این جشنواره شرکت کرده‌اند. ما هیچ محدودیت موضوعی نداشته‌ و نداریم. گرچه بخشی را به موضوع کارآفرینی اختصاص داده‌ایم.

جشنواره کومش در پنج رشته برگزار می‌شود و تنها گام اول آن به داستان‌نویسی تعلق دارد و در گام‌های بعدی از علاقه‌مندان در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، شعر و پژوهش‌ دعوت خواهد شد.

به گفته همتی، از برگزیدگان در تاریخ 30 آبان‌ماه در محل فرهنگسرای کومش سمنان با اهدای لوح تقدیر و تندیس آهوی سمنان که با آب‌طلا مزین شده است، تقدیر می‌شود و از فریدون عموزاده خلیلی به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و از نویسندگان مطرح سمنانی تجلیل به عمل می‌آید. همچنین قرار است کارگاه‌های آموزشی با موضوع تصویرگری برگزار شود.

جمال‌الدین اکرمی، فریبا نباتی، محمدرضا شمس، هدا حدادی، محمود برآبادی و نوید سیدعلی‌اکبر از داوران انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای انتخاب برترین‌ها در این جشنواره هستند که البته بیش‌تر نقش مشاور را بر عهده دارند.

 

 

کد خبر 2174568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha